منابع آزمون بانک کشاورزی

بانک کشاورزی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور هر چند سال یکبار اقدام به برگزاری آزمون استخدامی می‌نماید که داوطلبین در تمامی شهرهای ایران خود را برای این آزمون آماده کرده و امیدوارند یکی از قبول‌شدگان آزمون بانک کشاورزی باشند.

در همین راستا آکادمی لیزان اقدام به تهیه منابع آزمون استخدامی بانک کشاورزی نموده است تا شما داوطلبین عزیز بتوانید در این آزمون بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایید و یکی از قبول‌شدگان در این آزمون باشید.

ابتدا لازم است تاریخچه‌ای از بانک کشاورزی داشته باشیم تا با این بانک آشنا شوید در ضمن اطلاع از تاریخچه بانک کشاورزی می‌تواند در روز مصاحبه به شما کمک فراوانی کند. پس این تاریخچه را بادقت مطالعه نمایید.

تاریخچه بانک کشاورزی:

بانک کشاورزی یکی از بانک‌های تخصصی کشور و مورد تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که مأموریت آن، حمایت از بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن است. بانک کشاورزی در بیست و یکم خرداد سال 1312 تاسیس شد. این بانک هم‌اکنون با پشتوانة هشتاد و نه سال‌ تجربه خدمت‌رسانی به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی به همه مردم در سراسر کشور در حال خدمت رسانی است.

در برخی دوره‌های زمانی نام بانک دستخوش تحولاتی شده و در برخی مواقع نیز اساس‌نامه و مأموریت‌های آن نیز در راستای تأمین مالی بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن به‌عنوان یکی از زیر بخش‌های اثرگذار بر اقتصاد کشور و موتور مولد تولید که منجر به رشد اقتصادی می‌گردد تغییر یا تکمیل شده است. این بانک به‌منظور حفظ خوداتکایی از اوایل دهه 70 هجری شمسی با حضور موثر در مراکز پولی و مالی کشور و توسعه خدمات شعب شهری خود تلاش کرده است تا از منابع موجود در مراکز تجاری نیز به نفع توسعه بخش کشاورزی بهره جوید.

بانک کشاورزی در حال حاضر 1817 شعبه دارد و 50 شعبه نیز به ارایه خدمات ارزی و بین المللی مشغول اند.

 

حالا به بررسی منابع آزمون استخدامی این بانک می‌پردازیم تا شما متقاضیان عزیز با آگاهی کامل، اقدام به مطالعه نمایید. آزمون بانک کشاورزی همانند سایر آزمون‌های دیگر از دو بخش تشکیل شده است:

بخش عمومی – بخش تخصصی

 

مواد عمومی آزمون:

ابتدا ذکر این نکته الزامی می‌باشد که شما فارغ از عنوان شغلی مورد تقاضا و رشته تحصیلی باید به این سؤالات پاسخ دهید و این سؤالات برای تمام متقاضیان مشترک می‌باشد.

دروس عمومی آزمون بانک کشاورزی:

  • اطلاعات عمومی
  • هوش و توانمندی های تحصیلی
  • آمار و ریاضی
  • زبان انگلیسی
  • فناوری اطلاعات (مهارت‌های هفت‌گانه)
  • زبان و ادبیات فارسی
  • معارف اسلامی

نکته: امکان دارد در دفترچه آزمون‌های پیش روی بانک کشاورزی یکی از این دروس حذف و یا شاید یک درس به آن اضافه گردد. ولی در اکثر سال‌های قبل این دروس پایه ثابت منابع عمومی بوده‌اند.

 

برای مشاوره در خصوص منابع دروس عمومی مذکور با کارشناسان آکادمی لیزان تماس حاصل فرمایید:

6636 -545 -0936

 

مواد تخصصی آزمون:

دروس تخصصی آزمون بانک کشاورزی باتوجه‌به رشته و مقطع تحصیلی شرکت‌کنندگان متفاوت می‌باشد.

دروس تخصصی زیر تقریباً پای ثابت آزمون بانک کشاورزی بوده‌اند:

دروس تخصصیمنابع
اصول حسابداریدوره اصول حسابداری آکادمی لیزان
اصول علم اقتصاداقتصاد خرد و کلان نظری یا مدرسان*از نظر محتوا فرقی ندارن
مبانی سازمان و مدیریتجوادین یا مقیمی فرقی نداره حداقل ۸۰٪ همپوشانی دارند
بازاریابیجلیلیان یا مروج+۲ هزارتست یا بانک جلیلیان
پول، ارز و بانکداریفرجی یا لشکری+جزوه بانک مرکزی*منبع واقعا مشخصی نداره

با مشخص‌شدن زمان دقیق آزمون بانک کشاورزی، شما می‌توانید با مراجعه به سایت اصلی این بانک ثبت‌نام نمایید.

برای مشاوره تخصصی در خصوص منابع این آزمون با ما تماس حاصل فرمایید:

6636 -545 -0936

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *